Već ste u nekoliko navrata čuli za virtualne asistente i usluge koje pružaju, no i dalje imate crv sumnje kako će vam pomoći uštedjeti vrijeme i novac.
Sigurno ste pomislili kako vam je jasno kako će vam uštedjeti vrijeme, no kako će vam uštedjeti novac?
Zamislite se u situaciji gdje gradite svoje poslovanje i želite se fokusirati na prodaju svojih usluga, no znate da vas pritom čeka priprema računa za knjigovođu, ili ispunjavanje putnih naloga, koji čekaju već mjesec dana. Naravno, uzet ćete si možda dobar dio vikenda, ili jedan cijeli radni dan kako bi sve to odradili, no zapitajte se što potencijalno gubite tada. Gubite li mogućnost komunikacije s klijentima i ugovaranje novih poslova? Gubite li druženje s prijateljima, odlazak s obitelji na dugoočekivani izlet, ili samo vrijeme za sebe uz dobru knjigu!? Sve ovo puni vašu energiju za daljnje projekte. Energiju koja vam je potrebna kako bi vaše poslovanje dalje raslo. Kada se uhvatite u koštac s gomilom papira koji vas čekaju, vjerujete li da ipak možete zaraditi više, nego što će vas koštati vrijeme koje gubite ne delegiranjem? Kada prvi puta delegirate zadatak vidjet ćete koliko ste vremena izgubili radeći posao koji ne volite, a morate raditi.
Kako odrediti koje poslove delegirati?
Možda će vam u početku biti teško odlučiti što delegirati i na koji način. No, s vremenom ćete vidjeti da možete delegirati poslove koji su vam uzimali sat/dva posla više no sto ste imali, a koje ste kvalitetno uložili negdje drugdje.
Kada napravite odlične objave za društvene mreže, potrebno je vrijeme da iste prilagodite svim društvenim mrežama i zakažete njihove objave. Prepustite sat vremena za isto virtualnom asistentu. U tih sat vremena možete održati plaćene konzultacije ili kreirati dio sadržaja za novi program koji pokrećete.
Važno je da na samom početku napravite popis zadataka na sljedeći način:
- ono što volim raditi : to su zadaci koje nećete delegirati. Oni su vaši, ne stvaraju vam problem i u njima uživate.
- ono što moram raditi: to su zadaci koje ne volite raditi, ali ih ne možete delegirati-npr. plaćanje računa, sastanci s klijentima koji vam nisu uvijek dragi
- ono što trebam raditi: to su zadaci koje ne volite raditi, ali znate da ih kad tad trebate odraditi: pisanje putnih naloga, email komunikacija, pregled tekstova, pisanje blog postova i sl.
Mjerenje uštede
Kada stavite sve na papir, razmislite koliko vremena i novca možete uložiti u izgradnju poslovanja kada delegirate dio poslova koje trebate odraditi. Kao i svaki početak, i ovaj će biti težak, dok ne pronađete virtualnog asistenta koji će biti dio vašeg tima. No, kada taj prvi korak poduzmete, bit će vam žao sto ga niste poduzeli ranije.
Virtualni asistent bilježit će vrijeme utrošeno na svaki pojedini zadatak, te vam dati uvid u potrošnju sati. Moći ćete pratiti Koliko je vremena potrebno bilo za izvršavanje pojedinog zadatka i uvijek ćete znati koliko vas je to vrijeme koštalo.
Kreirajte svoje poslovanje na način da krene uzlaznom putanjom. Malim koracima možete dostići željeno, samo je potrebno napraviti prvi korak.