Krećete u promidžbu svog branda ili već imate otvoreno nekoliko profila, no ne znate zašto nema odaziva, komentara ni interakcije s vašom publikom, a imate odlične proizvode i usluge?! Jeste li sigurni da ste dobro definirali koja je vaša ciljna publika i tko je vaš idealni kupac?
Sada dolazimo do pojmova ciljna publika i buyer persona – tko su i zašto je potrebno da ih definiramo na vrijeme. Budite sigurni da će se vaši ciljevi prije ostvarivati ako ih prezentirate na ispravan način, pravim osobama.
Ciljna publika – zašto je potrebno definirati ju!
Mnogo ste puta čuli o ciljnoj publici, no i dalje vam nije jasno tko je ona i zašto biste ju trebali definirati! Kada svoju uslugu ili proizvod želite prezentirati ili promovirati kupcima, morate jasno odrediti kome će one biti od koristi.
Uzmimo za primjer osobu koja izrađuje ogrlice! Kako bi lakše svoje proizvode nudila krajnjim kupcima, mora se zapitati kome su oni namijenjeni. Jesu li ciljana skupina samo žene ili i osobe muškog spola koji te proizvode mogu kupiti za poklon? Je li nakit namijenjen mlađoj ili starijoj populaciji? Od kojeg su materijala izrađene i kome će biti zato interesantnije?
Kako biste si olakšali definiranje ciljne publike, najlakše je krenuti od činjenice: kome vaši proizvodi i usluge NISU namijenjeni. Vi najbolje znate kome želite prezentirati svoje usluge i kome želite da one koriste.
Buyer persona
Sigurno se pitate – zašto moram imati buyer personu, ako imam ciljnu skupinu? Ciljna skupina je upravo ono što naziv kaže – skupina. Kako biste specificirali upravo osobu na koju ćete ciljati svojim postovima na društvenim mrežama, morate znati tko je ona, čime se bavi, koji su joj interesi.
Uzmimo ponovno primjer nakita. Tko je vaš idealan kupac za njega? Odgovorite si na nekoliko pitanja:
- Koliko ima godina,
- Kojeg je spola
- Čime se bavi- radi li ili ne
- Koji su joj hobiji
- Što voli, a što ne voli
- Koliko novaca troši na kupnju
- Koji su joj izazovi
- S kojim se problemima susreće?
Iako je ovo fiktivan prikaz, pomoći će vam u kreiranju sadržaja za vaše društvene mreže. Lakše ćete pisati objave i tekstove, kada znate kome se obraćate. Isprobajte sami kreirati buyer personu putem HubSpot aplikacije. Ne morate kreirati samo jednu buyer personu, već onoliko želite. No, ne pretjerujte, ograničite se do maksimum 5, kako ne biste zbunili sami sebe na kraju.
Niste sigurni kako definirati ciljnu publiku i buyer personu? Nema problema, kontaktirajte me i možemo zajednički definirati ove pojmove vezane za vaše poslovanje kako biste si olakšali posao u budućnosti. Jednom kada ih kreirate, vidjet ćete promjenu koju će donijeti vaš daljnji sadržaj i reakcije koje ćete izazvati kod kupaca.